Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Pro žáky > První stupeň > 1. A > Učivo na týden od 27. dubna

Učivo na týden od 27. dubna



Učivo na týden od 27. do 30. dubna pro třídu 1. A
(paní učitelka Iva Králová)
 
Český jazyk
Slabikář: strana 79 + 80 + 81 + 82
(očekávaný výstup a tipy: Dokončujeme F, f. Nově se učíme a poznáme G, g - umíme vyjmenovat slova začínající na G, g - gorila, gazela, globus, gumáky, gramofon, garáž, gepard - najdeme je v kouzelných brýlích, slova obsahující g - bagr, vagon, lego a jména na velké G například Gusta, Gita, jméno obsahující g - Igor, Olga ... Na straně 82 je básnička a obrázek - v básničce se snažíme vyhledat G, g, obrázek si vybarvíme pastelkami - už to znáte, tak věřím, že je ti pro Vás hračka. Dále procvičujeme čtení a vyznačujeme si slabiky (kolébky). Na každé straně dole najdeme nápovědu k určitým cvičením na stránkách. Čteme tak, abychom textu rozuměli. Rodiče pokládají otázky k textu, aby se ujistili, že žák textu rozuměl. Čteme pravidelně a nahlas - postupně začínáme číst plynule bez slabikování.)
 
Písanka 4: strana 9 + 10 + 11 +12
(očekávaný výstup a tipy: Nezapomínáme na rozcvičku prstů, správné sezení a držení pera :) Pokračujeme v Písance 4 - strany na tento týden najdete v příloze. Nové: malé psací f a velké psací F. Budeme opisovat na písankové řádky doma perem do sešitu. Na straně 11 se učíme malé psací f - umíme malé psací l a malé psací f je mu trošku podobné, na straně 12 velké psací F - umíme velké psací L a velké psací F má jen něco málo navíc. Nezapomínej, že píšeme pouze ve dvou řádcích a ten třetí - ten nahoře zůstává prázdný. Na přiloženém pracovním listě, který jsem pro děti vytvořila, jsou 4 strany písanky, procvičování a písankové řádky - pokud nemáte možnost tisku, děti přepisují písmenka a slova na papír s písankovými řádky (nalinkujte jim ho, prosím, podle Písanky). 
 
Matematika
učebnice: strana 65 + 66 + 67 + 68
(očekávaný výstup a tipy: Počítáme do 20 - sčítání a odčítání. Na straně 65 u cvičení 5 musíme vždy vymyslet 4 druhy příkladů 2 na + a 2 na -: 12+4=16, 4+12=16, 16-12=4, 16-4=12, další 4 druhy: 17+3=20, 3+17=20, 20-17=3, 20-3=17, poslední 4: 14+5=19, 5+14=20, 19-14=5, 19-5=14 .Na straně 66 u cvičení 4 nezapomeň, že do čtverečků, které jsou vybarvené šedou barvou nevyplňujeme výsledek. Takže například 13+8. 15+6 nepočítáš.)
 
Angličtina + výtvarná výchova
učebnice: začínáme novou lekci na straně 52 + 53 (AUTA-CARS, str. 52-55), procvičujeme i slovíčka, která už umíme: strany 6 až 51
(očekávaný výstup a tipy: Začínáme novou lekci - auta. Věřím, že tato lekce bude bavit nejen kluky. Slovíčka najdete na straně 53 - například an RC car - závodní auto, a van - dodávka, a lorry - nákladní auto, an underground - metro atd. Dokážeš najít všechna auta, metro, tramvaj atd. ze strany 53 na obrázku města na straně 52? Za každou lekcí v učebnici: NÁMĚTY PRO UČITELE A RODIČE.)
Podívej se na obrázek města na straně 52. Najdeš na něm všechna auta, metro, tramvaj atd. ze strany 53. Vezmi si papír velikosti A4 a nakresli si také nějaké krásné město pastelkami. Vyber si 5 druhů dopravních prostředků ze strany 53 a nakresli je na obrázek. Co bude na obrázku? Například škola, dům, nemocnice, hřiště, auto, tramvaj, nákladní auto, policejní auto, autobus....?
 
Prvouka
učebnice: strana 60 KOLIK JE HODIN? + 61 OPAKOVÁNÍ - ORIENTACE V ČASE
(očekávaný výstup a tipy: KOLIK JE HODIN? - Seznámili jsme se s hodinami. Nezapomeň, že zatím se učíme jen celé hodiny - dvě hodiny, šest hodin, deset hodin... Velká ručička na 12 celou vždy znamená. Povídáme si o různých typech hodin a vyznačujeme na hodinách 8 hodin ráno, 11 hodin dopoledne.... OPAKOVÁNÍ - ORIENTACE V ČASE - Opakujeme si, co všechno jsme se v lekci naučili. Víš, co znamená přítomnost, minulost a budoucnost? Přítomnost je právě teď, minulost se stala a je už za námi a budoucnost - ta nás teprve čeká.

Pracovní činnosti
Ve Slabikáři máme na straně 81 pohádku: Hrnečku, vař! No a trocha vaření nás teď čeká. Určitě rádi pomáháte rodičům v kuchyni. Vím, že někteří z Vás vaření přímo milují. Co takhle udělat si nějakou jednoduchou a vynikající zdravou pomazánku? Hlavně opatrně :) Můžeš udělat fotku svého vynikajícího receptu a poslat mi ji - budu moc ráda. Která pomazánka je Tvá nejoblíbenější? Víš, jak se máš správně u stolu chovat? Povídej si o tom s maminkou. 
Etiketa u stolu pro děti: Jak správně stolovat a tipy na zdravé pomazánky ZDE 
 
Hudební výchova
Písničky pro děti: https://www.youtube.com/watch?v=trzu6OoYU3U
 
Tělesná výchova 
Domácí cvičení s dětmi - https://www.youtube.com/watch?v=LfCv7L5eJXs

Pozdravuji Vás na dálku a moc se na Vás těším :)
Jste moc šikovní a každý den se učíte něco nového a zajímavého. 
Děkuji za spolupráci a věřím, že jste zdraví!
Ať se vše daří!!!

Paní učitelka Iva Králová