Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Pro žáky > První stupeň > 2. A > Učivo na týden od 23. do 27. března

Učivo na týden od 23. do 27. března



Učivo na týden od 23. do 27. března

Vážení rodiče a milé děti, moc na Vás myslím. Doufám, že jste všichni zdraví a daří se Vám.
Pokud si nebudete vědět rady s učivem, napište, ráda Vám poradím a pomohu. Těším se na Vás.

Alice Matějková

 

Český jazyk- slova se skupinami dě, tě, ně.
Učivo by dětem mělo být známe, protože se s ním setkaly již v 1.třídě a používají ho. Nutné je, aby si osvěžily také rozdíly při psaní ve slovech loď- lodě, pouť- poutě, laň- laně,… Kdy háček přechází z hlásky Ď,Ť,Ň na hlásku -e = Ě – tedy vznikají slabiky dě, tě, ně.
Děti si vypracují do sešitu ČJ-Š ze str. 82 cv. 2, ze str. 83 cv. 6 (napiš a nakresli) a cv. 7.
Ústně si učivo procvičí na str. 82 ve cvičení 4 a na str. 83 ve cvičení 11.
Psaní - děti vypracují str. 8,9.
Čtení- děti pokračují v četbě oblíbené knížky, zapisují ji do čtenářského deníku. Protože je – byl Večerníček Káťa a Škubánek, doporučuji v Čítance příběh na str. 107- 108 Jak se Škubánek vyklubal a odpoví si na otázky k textu.

 

Anglický jazyk16 lekce At play
Děti si prohlédnou a přečtou str. 66 (Výslovnost slovíček na str. 67 nebo vzadu na str.90). Pozor především na slovíčko I can (aj ken)- já umím a zápor I can´t (aj kánt)- já neumím.
Vypracují si str. 68.

 

Matematika-novým učivem pro děti bude odčítání s přechodem přes základ v oboru 0-100.
Doporučuji pracovat pomocí rozkladu tak, jako když jsme odčítali do 20 (např. 15-8= (8 rozkládáme na 5 a 3, tzn., že opět ubíráme nejprve jednotky k desítce 15-5 a poté ubíráme, odčítáme z další desítky zbylé jednotky 10-3 )). 15-8= 15- 5-3= 7
Pracovní sešit str 22 (ve cv. 1 doporučuji pracovat 1způsobem), str. 23 (cv. 4- práce do sešitu dobrovolné cvičení), str. 24,25.
Geometrie- str.75.

 

Prvoukaděti by měly procvičovat čtení a manipulaci s hodinami, měly by umět poznat celou hodinu, čtvrt, půl,  tři čtvrtě. Vědět kolik má den hodin, hodina minut, minuta sekund.  Nově si přidají určování času s minutami (např. 10hod.25min., 15hod. 40min, za deset min.12hod.,…). Pracují s ručič. hod., porozumí digitálním hodinám.