Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Pro žáky > Druhý stupeň > Kříž Antonín > Fyzika 6. A a 6. B

Fyzika 6. A a 6. B



Učivo na týden od 15. do středy 17. června!!! 
 
Zdravím všechny žáky a žákyně, těším se na setkání :-)
Posílám poslední úkol z 25. týdne k opakování: 
Sestav 2 otázky z látky minulého 24. týdne: Magnetické pole Země, kompas.

Otázky označ 25/1 a 25/2, zapiš jejich znění a samostatně si na ně písemně odpověz. Pošli do středy 17.6.

Návod: Inspiruj se zejm. shrnutím str. 83 dole.

 
Učivo na týden od 8. června
 
Zdravím všechny žáky a žákyně, brzy se uvidíme :-) Posílám poslední látku k seznámení a předposlední otázky k opakování. Od 8.6. lze ke konzultacím navštěvovat jednotlivé vyučující (sešity sebou). Podrobnosti viz web školy. AK

opak. - látka z 23. týdne (tam je uvedena jako "nová látka") - z ní zodpovědět (stručně) na tyto otázky 24. týdne a odpovědi očíslovat!, nejlépe:  24/1 (tj. 24.týd./ot.1.) Návod - sleduj shrnutí str. 81: 
 
24./1. Čím si modelujeme magnetické pole?
24./2. Pomocí čeho můžeme získat představu o podobě magnetického pole?
24./3. Čím můžeme určit orientaci magnetické indukční čáry?

nová látka - Magnetické pole Země, kompas, přečíst str. 81-83. Zapsat výpisek ze shrnutí str. 83 dole.
 
 
Učivo na týden od 1. června
 
Zdravím všechny žáky a žákyně, doufám, že se brzy uvidíme :-) a zkontrolujeme si domácí práce :-) Zatím se těším na zaslání zodpovězených opakovacích otázek a krátkého výpisku z nové látky! Používejte učebnici a návod. Škola stále probíhá "na dálku" v nezvyklé "distanční " formě.
Držím palce! AK
 
opak. - látka z 22. týdne (tam je uvedena jako "nová látka") - z ní zodpovědět (stručně) na tyto otázky 23. týdne a odpovědi očíslovat!, nejlépe:  23/1 (tj. 23.týd./ot.1.) Návod - sleduj shrnutí str. 76-78: 
 
23./1. Jak nazýváme látky, z nichž vyrobená tělesa jsou přitahována magnety? A jak látky, jež na magnet nepůsobí?
23./2. Jak říkáme jevu, při němž se tělesa z feromagnetických látek v blízkosti magnetu zmagnetují.
23./3. Co se stane s molekulárními magnety při zmagnetování tělesa (viz obr. str. 78 vpravo)?
 
nová látka - Magnetické pole a magnetické indukční čáry, přečíst str. 79-80. Zapsat výpisek ze shrnutí str. 81 nahoře, prohlédnout pět fotografií (tři - str. 79, dvě - str. 80), nakreslit obrázek tyčového magnetu s mg. indukční čárou (obr. str. 80 vedle druhého odstavce).
 
Učivo na týden od 25. května
 
Zdravím všechny žáky a žákyně, doufám, že se brzy uvidíme :-) a zkontrolujeme si domácí práce :-) Zatím se těším na zaslání zodpovězených opakovacích otázek a krátkého výpisku z nové látky! Používejte učebnici a návod. Škola stále probíhá "na dálku" v nezvyklé "distanční " formě. Tužme se!. AK

opak. - látka z 21. týdne (tam uvedena jako "nová látka") - z ní zodpovědět (stručně) na tyto otázky 22. týdne a odpovědi očíslovat!, nejlépe:  22/1 (tj. 22.týd./ot.1.) Návod - sleduj shrnutí str. 75: 
 
22./1. Jaké magnetické síly mohou působit mezi magnety nebo mezi magnetem a železným předmětem?
22./2. Prostřednictvím čeho na dálku na sebe působí magnetické síly?
22./3. Kde je magnetický účinek magnetu největší? Jak se taková místa nazývají a značí? 

nová látka - Feromagnetické látky, přečíst str. 76-78. Zapsat výpisek ze shrnutí str. 78 a nakreslit dva obrázky nad ním (str. 78 uprostřed).
 
Učivo na týden od 18. května
 
Zdravím všechny žáky a žákyně, očekávám zaslání zodpovězených opakovacích otázek včetně krátkého výpisku z nové látky! Pro ty, kdo užívají učebnici, je to práce přibližně na půl hodiny (za celý týden!). Jen chtít! Stále ještě nejsou prázdniny, jen škola probíhá v jiné, nezvyklé formě. Držím palce. AK

opak. - látka z 20. týdne (tam uvedena jako "nová látka") - z ní zodpovědět (stručně) na tyto otázky 21. týdne (odpovědi očíslovat!, nejlépe: 21.týd./ot.1.) Návod - sleduj shrnutí str. 72:
 
21./1. Co je blesk?
21./2. Kdo byl Prokop Diviš a Benjamin Franklin?
21./3. Co je nejlepší ochranou před bleskem?
 
nová látka - Magnetismus, vlastnosti magnetů, přečíst str. 74-75. Zapsat výpisek ze shrnutí str. 75 a poznamenat, co je netečné pásmo.
 
Učivo na týden od 11. května
 
V úterý 12.5. (Pankrác - první "zmrzlík") uplyne 9 týdnů od vládního uzavření škol. To je přesně doba letních prázdnin! Někdo si je asi už vybral dopředu, protože stále se mi neozývají někteří žáci (a žákyně) a nevím, jak a jestli vůbec pracují?!? Těším se proto na sešity odevzdané ke kontrole, zejm. právě od těch, o kterých nic dosud nevím :-)
Příští týden je už "normální" s pěti pracovními a školními dny! Upozorněte na to, prosím, i ostatní spolužáky. Dík. AK
 
opak. - látka z 19. týdne (tam uvedena jako "nová" látka) - z ní zodpovědět (stručně) na tyto otázky 20. týdne (odpovědi očíslovat!, nejlépe: 20.týd./ot.1.) Návod - sleduj shrnutí str. 68 a 70:
 
20./1. Kde se vytváří elektrické pole?
20./2. Jak si zobrazujeme elektrické pole?
20./3. Jaké náboje vznikají na konci těles v elektrickém poli? Co se stane, když elektrické pole zanikne?
 
nová látka: Elektrický výboj a blesk, přečíst str. 70-72. Zapsat výpisek ze shrnutí str. 72 a poznament jména - P. Diviš a B. Franklin.
 
Učivo na týden od 4. května
 
Byl pozdní večer, první máj, večerní máj, byl lásky čas, jen počítače šeptal hlas (a monitoru měnil jas), když nemohl jsem v tichý háj...
V pátek slavíme Den vítězství, tak uvidíme, kdo bude vítěz a kdo poražený! Opakovací otázky si proto necháme na další týden, zde se zaměříme jen na novou látku.
 
Tedy - přečíst a zapsat stručný výpisek (příp. něco nakreslit).
nová látka 19. týdne - Elektrické pole - přečíst str. 66-70 nahoře, nakreslit obr. str. 67 (el. pole jednoho náboje, dvou opačných a dvou souhlasných nábojů, el. pole dvou opačně nabitých desek), zapsat stručný výpisek ze shrnutí str. 68 nahoře a 70 nahoře.
 
Učivo na týden od 27. dubna
 
Stále se mi neozývají někteří žáci! Nevím, jak a jestli vůbec pracují :-(
Někteří pak píší, že nevěděli, "že to mají poslat". Tak já píši, ano, máte poslat každý týden to, co jste měli zadáno - většinou 3 odpovědi (včetně návodu) na 3 jednoduché otázky z minulého učiva a krátký výpisek z nové látky - ze shrnutí na konci kapitoly. Stačí foto příslušné stránky v sešitě.
Upozorněte na to, prosím, i ty spolužáky, kteří mají potíže s připojením k internetu, příp. jim nabídněte, když by vás informovali o své práci třeba telefonem, své spojení na vyučující. Dík (za ně) předem :-)
V pátek máme Svátek práce! A První máj, lásky čas... Tak si necháme novou látku na další týden :-)))
Ale opakovací odpovědi vypracujte!!!
AK
 
opak. - látka 17. týdne (tam uvedena jako "nová" látka) - z ní zodpovědět (stručně) tyto otázky 18. týdne (odpovědi očíslovat!, nejlépe: 18.týd./ot.1.) Návod - sleduj zejména shrnutí str. 66:
 
18./1. Co je nosičem elektrického náboje v pevných látkách?
18./2. Jak se nazývají látky, které nevedou elektrický náboj (uveď jejich příklady)?
18./3. Jak můžeme vybít elektricky nabité těleso?
 
Učivo na týden od 20. dubna
 
Stále se mi neozývají někteří žáci! Nevím, jak a jestli vůbec pracují :-( Už uběhly 4 týdny "domácí školy" (a jeden opakovací) - nejsou to prázdniny!!! Upozorněte na to (prosím zejm. členy školního parlamentu), i ty spolužáky, kteří mají potíže s připojením k internetu.
Dík (za ně) předem. AK
 
opak. - látka 16. týdne (tam uvedena jako "nová" látka) - z ní zodpovědět (stručně) tyto otázky 17. týdne (odpovědi očíslovat!, nejlépe: 17.týd./ot.1.) Návod - sleduj shrnutí str. 63:
 
17./1. Čím můžeme zjišťovat elektrický náboj?
17./2. K čemu slouží van de Graafův generátor?
17./3. Jak van de Graafův generátor pracuje?
 
nová látka: Elektrické vodiče a nevodiče, přečíst str. 64-65. Zapsat výpisek ze shrnutí str. 66 nahoře.
 
Učivo na týden od 14. dubna
 
Předejte, prosím, následující informace i svým spolužákům, kteří mají problémy s připojením k internetu. 
Děkuji. AK
 
opak. - látka ze 14. týdne - kde uvedena jako "nová látka" - z ní zodpovědět (stručně!) tyto otázky (očíslovat odpovědi!) - návod viz str. 59-61:
 
1. Z čeho se skládá atom?
2. Co je to ion? (skloň. 2.p. iontu, 3.p. iontu,...- v učebnici již počeštěno na iont i v 1.p.)
3. Úkol. str. 61/3
 
nová látka: Elektrický náboj, přečíst - str. 62-63. Zapsat (stručně) výpis ze shrnutí str. 63.
 
Učivo na týden od 6. dubna
 
Předejte, prosím, následující informace i svým spolužákům, kteří mají problémy s připojením k internetu.
Nejsou prázdniny! Škola je, bohužel, doma! Čas stále běží!
Dost z vás se mi ještě vůbec neozvalo!!! Napravte to!!!
Doufám, že tedy pracujete aspoň v profilových předmětech, tedy ČJ, cizí jazyky, MAT.
Velikonoční týden má jen tři výukové dny, proto pouze opakujte, resp. dokončete úkoly z předcházejících týdnů.
V mezích možností přeji :-) Spokojené Velikonoce!.
AK
 
Učivo na týden od 30. března do 3. dubna
 
Předejte, prosím, následující informace i svým spolužákům, kteří mají problémy s připojením k internetu.
Spolupracujte např. v rámci třídní skupiny. Čas běží!
Děkuji. AK
 
opak. - látka z uplynulého týdne - kde uvedena jako "nová látka" a zodpovědět (stručně!) tyto otázky (očíslovat odpovědi!) - viz str. 57, 60:
 
1. Jak se říká tělesům, která působí na drobné předměty silou, která je přitažlivá nebo odpudivá?
2. Jaké znáte druhy elektrického náboje?
3. Jak se tyto elektrické náboje označují?
 
nová látka: Model atomu, přečíst - str. 59-61.
Zapsat výpis ze shrnutí str. 61.
 
 

Učivo na týden od 23. do 27. března

opak. - látka z uplynulého týdne - tam uvedena: "dále:"
nová látka: str. 60 dole - úkol -  pokusit se o úlohu "domeček". 
Elektrování těles, el. náboj, přečíst - str. 56 - 59, zejm. odstavce s tučně vytištěnými pojmy.
Zapsat výpis ze shrnutí str. 57 a 59.

 

Učivo na týden od 16. do 20. března

opak. Síla, str. 52-54, Př: Vypočti, jakou silou jsi ty přitahován k zemi (inspirace str. 53 dole), zapsat výpis ze shrnutí str. 54.
dále: Model atomu, str. 59-61, přečíst, zapsat výpis ze shrnutí str. 61.