Kamila Brettschneiderová
třídní učitelka 3. A
Práce s dětmi je pro mě velkou zábavou, ale také velkou zodpovědností. Baví mě děti učit nové věci a nejradši mám ty momenty, kdy původně nechápající dítě najednou danou věc pochopí. Zajiskří mu v očích a vytvoří se mu na tváří úsměv. A to je ta nejlepší odměna.
Vím, že znalosti jsou důležité, ale soustředím se také na to, aby spolu děti vycházely a nebály se cokoli řešit, proto ráda do výuky zařazuji skupinové práce. Děti se ve skupinách učí spolupracovat, vnímat, že každý z nás je jiný a každý z nás něco ovládá lépe a jiný hůř. Učí se si pomáhat, ale také si naslouchat, zdravě se prosazovat i respektovat názor druhých. Učím děti uvědomit si, že každý je něčím přínosný.
Snažím se do výuky zařadit i moderní technologie a vymýšlet pro ně něco nového a zajímavého - nechci, aby děti znaly jen lavici a sešit. Mám ráda přírodu, takže do výuky zařazuji i témata jako třídění odpadu nebo ochrana přírody.
Svůj volný čas nejčastěji trávím ve stáji u svých koní, protože pohled na svět z koňského hřbetu je ten nekrásnější. A když nejsem zrovna u koní, ráda si s přáteli zajdu na dobrou kávu.
Lenka Kryllová
třídní učitelka přípravného ročníku, držitelka Ceny bratří Čapků
V přípravné neboli nulté třídě se s dětmi zaměřuji na úspěšné zvládnutí první třídy, ale také rozvoj osobnosti, týmové práce, osvojení etických a empatických dovedností. Jedná se o model plně respektující individuální potřeby dětí. Před lety mě oslovila filozofie Marie Montessori. Prvky montessori vzdělávání pravidelně zařazuji do plánů pro rozvoj dětí. Podle potřeby využívám i metodu Reuvena Feuersteina, Metodu dobrého startu a Maxíka. Dokončuji kurs pro pedagogy Učíme se venku, který také určitě do přípravky plánuji zařadit.
Volný čas ráda trávím s rodinou a přáteli nejlépe v přírodě. Moc ráda cestuji a poznávám nová místa. Ráda čtu historické romány, nebo dějiny států, měst a staveb.
Alice Matějková
třídní učitelka 2. A
Hodiny v mojí třídě se nesou v duchu činnostního-tvořivého vyučování, ke kterému skvěle napomáhají i prostorné třídy naší školy. Ráda používám zajímavé motivace, práci s názorem, skupinové práce, projektové vyučování a didaktické hry. Děti se při těchto aktivitách učí spolupracovat, vnímat to, že každý z nás je jiný a každý z nás něco ovládá lépe a jiný hůř. Učí se pomáhat, ale také naslouchat, zdravě se prosazovat i respektovat názor druhých. Učení touto formou je poutavější a pro děti srozumitelnější.
Prioritou pro mě je nejen kvalitní vzdělávání, ale i dobré klima ve třídě a vědomí, že se do školy děti těší na kamarády i na to, co nového se každý den naučíme a prožijeme. Odměnou mojí práce je, když se nadále potkávám s dětmi, které jsem učila a jsem v kontaktu i s jejich rodiči. Mohu sledovat, jak se žáci-studenti vyvíjí, jejich úspěchy i osobní radosti. Těší mě, že jsem je mohla provázet prvními školními kroky.
Množství volného času trávím vymýšlením školních aktivit a jsem ráda, že práce je mým největším koníčkem. Ráda si přečtu historické životopisné romány, zajímá mě výtvarné umění, příroda, zahradničení, scrapbooking, ruční práce, tvoření a společně s rodinou sportování, turistika, poslech vážné hudby i stavba modelové železnice.
Marie Petrů
asistentka pedagoga, učitelka anglického jazyka na prvním stupni
Baví mě dětská bezprostřednost a upřímnost. Někdy dětem závidím jejich energii. Nerada děti trestám, vždy jim nabídnu možnost situaci napravit. Snažím se pochopit dětskou dušičku, vzpomenout si, co jsem cítila já, když jsem byla dítě.
Ve svém volném čase ráda chodím po horách se svou rodinou a psem. Baví mě pěstovat vše, co roste, kvete a plodí.
Monika Tchoruk
třídní učitelka 2. B
Práce s dětmi je pro mě zábavou, prací, ale také velkou zodpovědností. Baví mě děti bavit, a potom tou radostí, kterou máme ze společného učení, se motivujeme navzájem. Nejradši mám ten moment, když dítě, které něčemu nerozumělo, najednou danou věc pochopí. V tu chvíli mu v očích zvláštně zajiskří, je upřímně spokojené a já dvojnásob. Kromě nových znalostí a dovedností, které je učím v rámci prvních let ve škole, ráda pomáhám vyrůstat jejich osobnostem.
V dnešní době vidím jako velmi důležitou součást vzdělávání vést dětí k tomu, aby byly slušné, chovaly se k ostatním hezky a uměly spolu komunikovat. Aby si vážily věcí kolem sebe, všímaly si všudypřítomné přírody a nebály se v životě pustit se do řešení problémů, které je potkají.
Svůj volný čas trávím nejraději s rodinou, v lesích, v ohradách, muzeích, na hradech a tak dále. U mě doma mají vždy dost prostoru různá zvířata a hudební nástroje. Snažím se zachovávat si pozitivní pohled na svět a radovat se z maličkostí.
Ilona Voříšková
třídní učitelka 3. B
Na naší škole se mi moc líbí hlavně její rodinná atmosféra, kde se všichni dobře znají. Učitelské povolání považuji za odbornou a tvůrčí práci, kterou mám moc ráda. Těší mě rozvíjet znalosti a dovednosti žáků, proto se ve výuce věnuji i snaze o rozšíření jejich zájmů, probíráme například témata, jako je ekologie nebo mediální a finanční gramotnost, charita.
Výuku se snažím oživit využíváním různých metodických postupů. V matematice používáním prvků z didaktiky profesora Milana Hejného, jiné předměty zpestřujeme různými projekty. Dlouhodobě se také snažím zprostředkovávat dětem i zážitky a vzdělání mimo školu. Ráda organizuji pro žáky různé výlety, exkurze, zajímavé přednášky, zúčastňujeme se sportovních turnajů či bruslení na ZS Hasa.
Vždy usiluji o to, aby moji žáci byli dobře připraveni pro přechod na druhý stupeň ZŠ, případně i pro přestup na víceleté gymnázium. Některé děti po skončení vyučování doučuji obtížnější látku.
Ve volném čase ráda čtu, cestuji, sportuji, věnuji se rodině. Taky mě baví scházet se s přáteli a zvelebovat dům a zahradu.
U Vršovického nádraží 950/1
101 00 Praha 10 – Vršovice
Po - Pá 7:30 - 9:30 12:30 - 13:30