Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Kontakty > Představujeme náš tým > Naši učitelé na druhém stupni

Naši učitelé na druhém stupni

WhatsApp Image 2022-03-18 at 14.57.32 (7).jpegAlena Bartošová

třídní učitelka 9. A, učitelka mediální a hudební výchovy, koordinátorka žákovského parlamentu a školních médií (web a sociální sítě, školní časopis SCHOOL, školní noviny NÁSTUPIŠTĚ)

Původní profesí jsem novinářka a z letité praxe v médiích vychází i mé zaměření u nás ve škole. Vlastně jsem si odmalička přála pracovat ve školství, jen jsem to vzala trochu oklikou. Baví mě tvořit s dětmi, vymýšlet, o čem a o kom budeme psát, fotit dění ve škole, organizovat školní akce, u toho se smát a pozorovat, jak děti chrlí nápady, jak prosazují svoje názory, jakou mají radost, když se povede skvělé číslo časopisu nebo celoškolní workshop. Těší mě, když se pak naše snažení promění v úspěch a ocení ho i odborníci. 

Svoji práci považuji za velké dobrodružství, zdroj barevných zážitků a za svůj největší koníček. Kdybych ji neměla ráda, nemohla bych s dětmi komunikovat nonstop, třeba i po večerech nebo o víkendech. Když mi v sobotu večer cinkne na WhatsAppu zpráva: „Aleno, co kdybychom udělali...,“ odolávám asi tak sekundu a už odepisuju: "Jasně, skvělý nápad, jak to provedem?" 

Celý život mě provází hudba, a proto mám radost, že můžu učit i hudební výchovu. Myslím si, že by člověk neměl opustit základku, aniž by znal Mozartovu Malou noční hudbu nebo árie z Bizetovy Carmen. Neznámkuji intonaci, jde mi o to vypěstovat v dětech hudební vkus, kultivovat jejich umělecké cítění, ale i vnímání sebe sama, rozvíjet fantazii a podporovat smysl pro rytmus. Proto v hodinách nejen posloucháme, ale i bubnujeme, cinkáme, ťukáme a tančíme.  

Ráda chodím se svými vlastními úžasnými dětmi do kina, mám slabost pro Avengers, černobílé seriály jako Byli jednou dva písaři, pro stromy a kameny, kolo, básničky a čokoládu.

 

Pavla_Bortova2.jpgPavla Bortová

třídní 8. B, učitelka matematiky

Na matematice mě hlavně baví její řád a proměnlivost, vždy jasná pravidla. Žádný příklad není stejný a jen sebemenší detail může změnit celou úlohu. Nikdy není nuda. Matematika se tváří, že je složitá, ale když najdeme tu správnou "fintu", je rázem jednoduchá. Snaží složitými zápisy vystrašit, abychom se jí báli, ale stačí pár úprav a je rázem jednoduchá.

Na dětech mám ráda jejich opravdovost, upřímnost a radost ze života, učím na druhém stupni, a přestože jsou někdy "pubertální nálady" náročnější pro obě strany, ráda pozoruji, jak se z dětí stávají dospělé bytosti. Častokrát ani nemohu pochopit, kde na takové vyspělé názory přišly a jak rychle se všechno učí a nad čím přemýšlí.

Snažím se vždy do výuky zapojit trochu legrace, nechci, aby učení a matematika byla jen nuda a práce. Pokud se zapojíme všichni naplno, dokážeme překonat mnoho překážek společně a následně mít z jejich překonání radost! Budujeme u toho tým, pomáháme si navzájem a mnohému se naučíme. Důležité je se nebát něco zkusit, možná to párkrát zkazíme, ale když se nám to povede, nikdy na to nezapomeneme.

Ve volném čase nejraději sportuji, převážně pilates nebo plavání, ráda se podívám na hezký film nebo něco sladkého upeču.

  

kriz.jpg

Antonín Kříž

učitel dějepisu, zeměpisu, vlastivědy a chemie, lektor kroužků latiny a šachů

Vystudoval jsem historii a politologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a z předmětů, které letos vyučuji mě asi nejvíc baví dějepis. Děti často žertují, že snad vím všechno, ale není to pravda. Slabší jsem například v přírodopise. I když mí předci jsou z venkova, narodil jsem se v Praze. O prázdninách jsem neměl kam jezdit, neměl jsem styk s přírodou, možná proto mě tolik neoslovila. Také mám nedokonalost v cizích jazycích a v moderní hudbě.

Mám kamarády z východočeského města Polička, kteří organizují kočovné divadlo. Společně táhneme svou divadelní káru od vesnice k vesnici a předvádíme některé dramatické kousky. Jsou to hry autorské. Kdysi jsme dělali také divadla pro školy. Baví mě i zpívání ve smíšeném komorním sboru Byzantion, kde se mnou účinkují i některé mé milé kolegyně ze školy.

 

mazankova (2).jpg

Anna Mazánková

třídní 7. B, učitelka českého jazyka a literatury

K učení a českému jazyku mě přivedla má záliba k literatuře a čtení (Samotné učitelství bylo asi spíš náhodným výběrem, ale neměnila bych.). Při studiu češtiny jsem se nadchla pro jazyk – baví mě jeho rozmanitost, mnohotvárnost, systém i spoustu výjimek – krásně se vše pak spojuje v literárních textech.
Volný čas ráda trávím ve společnosti dobré kávy, v kině, divadle či třeba v galerii. Mám ráda městský ruch a dostupnou kulturu na každém rohu, ale město pravidelně obměňuji s přírodou. Mou tajnou zálibou jsou kriminální seriály – nejlépe příběhy A. Christie.

 

vašickova.jpgLenka Vašíčková

třídní 7. A, učitelka dějepisu, občanské výchovy, výchovy ke zdraví a tělesné výchovy  

Mým cílem je v rozvíjet v žácích schopnost porozumět sobě samému, světu a vztahům mezi lidmi. Učit je překonávat překážky, pracovat s vlastními chybami a probouzet v nich otázky.   

Velice mě těší, když vidím, že práce žáky baví, o daná témata se sami zajímají, diskutují apod. Snažím se, abych žákům nepředávala pouze hotové informace a fakta, ale jde mi zejména o to, aby sami žáci pracovali a konstruktivně mysleli. I z toho důvodu je naše škola zapojena do dějepisného projektu Dějepis +, jehož smyslem je proměnit výuku nejen moderních dějin.   

Myslím si, že dobrý učitel by měl mít především velké srdce a velkou míru empatie. Řídím se heslem, které mi předala profesorka filosofie na pedagogické fakultě UK: “Nenech se otrávit.”   

Volný čas vyplňuji chvílemi strávenými s rodinou, dále ráda čtu, chodím na procházky a cestuji.