Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Pro žáky > Druhý stupeň > Nechybová Barbora > Občanská výchova 9. A

Občanská výchova 9. A



Učivo na týden od 15. června

Ahoj, zdravím vás 
Jelikož většina z vás zadání z minulého týdne zřejmě přehlédla, tak ho prosím dodejte tento týden, maximálně do středy.
A jak vám dopadli přijímací zkoušky? Zvládli jste to? Jste přijatí? A kam?
Doufám, že jste to všichni bez problémů zvládli a já vám můžu gratulovat!!!
Mějte se hezky a papapa

 

Učivo na týden od 8. června

Ahoj, zdravím vás 
Tento týden se vrhneme na další téma a to jsou návykové látky, informace o nich a prevence jejich užívání.
Pročtěte si v knížce strany 110 a 111.
V levém sloupci na straně 110 máte hned v prvním úkolu vysvětlit pár pojmů (droga, závislost, druhy závislostí).
Vaším úkolem však nebude odpovědět na všechny tyto otázky. Ráda bych, abyste se zamysleli nad posledním bodem a to jsou Druhy závislostí.
V prvním odstavci na straně 110 je psáno, že jednání o legalizaci drog je dlouhodobě ústředním tématem (neuvádějí však, jestli v ČR, nebo mezinárodně).
Zamyslete se nad tím, jestli opravdu všechny drogy lze hodnotit stejně a je tedy vhodné bojovat za legalizaci všech návykových látek???
Jaký máte názor na to, že alkohol je zcela legální, přestože způsobuje největší procento závislosti mezi lidmi na světě.
Přikládám odkaz na anonymní dotazník k tématu a prosím vás o vyplnění.
https://www.survio.com/survey/d/A6F8X6W7Z4Q9F0Q1F


Mějte se fajn, papapa

 

Učivo na týden od 1. června

Ahoj, zdravím vás 
Doufám, že se máte všichni dobře! A těm z vás, co se ještě ,,drtíte“ na přijímačky moc držím palce!!!!!!
Minulý týden jsme se věnovali zdravé výživě a v poslední otázce otevřeli téma Výživa dětí – sportovců.
Najdeš v učebnici na str.104.
Zkuste na internetu dohledat, jak vypadá jídelníček dítěte, vrcholového sportovce, +/- ve vašem věku (14-16 let).
Nerada bych urazila ty z vás, kteří chodí 2x týdně do nějakého kroužku (florbal, tancovaní, atd.), ale vrcholovým sportovcem mám v tuto chvíli opravdu na mysli někoho, kdo každý den trénuje, na úkor veškerého volného času a částečně i školy (vaše holky krasobruslařky, hokejisté, tenisté atd…atd.)
Zkuste třeba vyzpovídat Julču D. s Viki H. 
Jak moc se musí omezovat v jídle? Co třeba vůbec nemohou jíst? Musí dodržovat striktně celý rok nějaký daný jídelníček? A jak často ho třeba porušují?
Mějte se hezky 
PaPaPa

 

Učivo na týden od 25. května

Ahoj, zdravím vás 
Doufám, že se máte všichni dobře!!!!!!
Tento týden se dostáváme k tématu zdravé výživy. Vaším úkolem bude pročíst z knížky str. 102,103 a 104.


První otázka je k tématu č.1:
Myslíš si, že má opravdu zdravé stravování vliv na Tvůj život? Délku, kvalitu a na různé zdravotné obtíže? (cholesterol, krevní tlak, cukrovka, onemocnění srdce)
Jakým způsobem se stavuje vaše rodina? Řešíte doma zdravou stravu? Myslíš že jíte jako rodina zdravě, nebo ne?


Druhá otázka k tématu č.2: Malý človíček, výživa kojence.
Máš ve svém okolí nějakého kojence, nebo ,,mimčo“ do 2 let?? Co si myslíš o stravě malých dětí? Jak by podle Tebe měli být stravovány??
Dám Ti pár příkladů….
Třeba za mého mládí ve chvíli, kdy dítěti narostly zuby (6 měsíců) začalo být dokrmováno úúúúplně normálním jídlem – zelenina, těstoviny, najemno nakrájené kuřecí nebo vepřové maso, brambory, knedlíky s omáčkou atd….
Dnes vidíme, že většina maminek kupuje a spoléhá už na předem připravené sklenice, kde je v podstatě to samé o čem jsem psala v předchozím případu. Ale jak víme, že uvnitř je opravdu to zdravé, co hledáme??
Další možnost je taková, že spousta maminek dopřává dětem opravdu jen mléčnou stravu (kojení, nebo Sunar) až do celkem pozdního věku ( 1 rok a více).
Co si o tomto myslíte vy? Jaká si myslíte, že je pro dítě ta nejlepší a nejvyváženější strava????


A poslední otázka je, jelikož máte ve třídě několik profesionálních sportovců……… Zjistěte, jak moc se liší vás liberální jídelníček od toho jejich!

 

Učivo na týden od 18. května

Ahoj, zdravím vás 
Doufám, že se máte všichni dobře. Myslím, že máte v tuhle dobu všichni plnou hlavu příjímacích zkoušek a hektických příprav na ně. Děkuji těm, kteří mi poslali minulý úkol a vy, kteří zůstáváte pozadu to rychle dožeňte
Tento týden si prosím pročtěte z učebnice stranu 96. Vypracujte tabulku, která je v zadání. Zároveň porovnejte (zeptejte se rodičů) jestli nějaké z daných činností prováděli v této korona-době častěji než obvykle.

 

Učivo na týden od 11. května

Rychleji než rychle se vám blíží termíny přijímacích zkoušek. Normálně je to pro deváťáky stresové období, bohužel musím uznat, že pro vás je to vzhledem k aktuální situaci mnohem náročnější. Budeme se držet kapitol v knížce. Další kapitolu máme ,,Péče a duševní zdraví“ kterou bychom mohli velmi snadno propojit s vaší aktuální situací.
Prozraďte mi, jakým způsobem si ulevujete od učení? Po jak dlouhé době kdy se učíte v kuse si chodíte oddechnout?
Kolik času věnujete danému předmětu?
Chodíte pak do přírody? Nebo si raději zapnete telku? Zaboříte se do knížky?
Jaké si myslíte, že jsou nejefektivnější způsoby učení???


Např.: Já když jsem se učila na maturitu z ČJ, tak jsem si z každé otázky vypsala na A5 ty nejdůležitější body, kterých se chytím a o kterých budu moci o každém alespoň 3 minuty vyprávět…..
Vypracovala jsem si 3-4 otázky a šla jsem na 2 hodiny někam ven…. A takhle pořád dokola…
Jaký systém se osvědčil Tobě?? 

 

Učivo na týden od 4. května

V knížce si pročtěte strany 80 a 81. První váš úkol je zkusit popsat na jaký životní problém nebo lidskou závislost poukazují obrázky na straně 80.
Úkol č.2: na straně 81 máte ukazatel, tabulku pro výpočet životního minima k zajištění výživy rodiny v určitých letech. V knížce bohužel končíme rokem 2005, takže si na internetu vyhledejte jaké jsou aktuální částky a vypočítejte životní minimum vaší rodiny. Výpočet samozřejmě také přidej do mailu. Myslíš si, že by s touto částkou vaše rodina na měsíc v pohodě vystačila?? 

 

Učivo na týden od 27. dubna

učebnice str. 79.


zaměř se důkladně na obrázek na této straně. Zkus popsat, co z tohoto obrázku cítíš ty a jak
si myslíš, že se cítí dítě na obrázku a jaké má pocity. Jaký význam mají trny na tomto
obrázku a co si myslíš, že tím zdůrazňují?


Určitě jste přišli na několik různých variant, jak se může cítit a jaké může mít problémy.
Zkuste si představit, že jste to právě vy, kteří jako jediní o jeho problému víte. Jak byste mu
poradili? Jak byste se zachovali? Kontaktovali byste někoho? Svěřili byste se např. někomu
z pedagogů ve škole a požádali ho o pomoc/ o radu?? Nebo jak byste svému spolužákovi
v takto svízelné situaci pomohli??

 

Učivo na týden od 20. dubna

Zdravím vás 
Tento týden už opustíme téma koronavirus a pustíme se do dalšího tématu a tím je rodina.
Vaším úkolem bude se zamyslet nad několika otázkami:

1. Když porovnáte dnešní partnerské/manželské svazky a svazky vašich babiček/prababiček….. Proč myslíte, že byly dříve vztahy mezi partnery silnější a často vydržely po celý život??
2. Co si myslíš, že jsou hlavní příčiny rozpadu většiny manželství??
3. Jak by podle Tebe měli rodiče nejlépe/nejšetrněji oznámit dítěti/dětem, že se budou rozvádět?
4. Jaký máš osobní názor na střídavou péči o dítě, pokud se rodiče rozvedou (dítě bydlí 14 dní s mámou a 14 dní s tátou).
5. Jak funguje vaše rodina? Jste sehraná parta? Podnikáte společně nějaké aktivity? Trávíte spolu volný čas a jak?? Vyhovují Ti vaše rodinné vztahy, nebo si myslíš, že by se dalo na něčem zapracovat a určité věci ještě zlepšit?

 

Učivo na týden od 14. dubna

Tento týden nám vyšla na OV jen jedna hodina. Vaším úkolem na tento týden bude pouze tento testík ze všeobecného přehledu, který je určen pro 9.třídy, takže by vám to nemělo dělat extra problém:


https://zpravy.idnes.cz/test-vseobecnych-znalosti-9-trida-dle-/soutez_test.aspx?id=121 


Po dokončení a vyhodnocení testu mi prosím pošli na mail prtsceen obrazovky s počtem dosažených bodů.

 

Učivo na týden od 6. dubna

Zrekapitulujeme si poslední 3 týdny a všechny 3 vaše úkoly….
Vše jste měli vypracovat do sešitu. Tento týden vás prosím, abyste mi do mailu napsali do mailu ke každému tématu alespoň pár bodů, které jsou třeba konkrétně pro vás nejzásadnější, nebo na ně máte jiný názor atp.

 

1.týden:
Vaším úkolem bylo dohledat a vypsat nejzásadnější kroky, nařízení a opatření vlády České republiky ode dne, kdy byl potvrzen první případ nákazy tímto virem na našem území. Zamyslet se a napsat, která opatření podle tebe měla význam a které naopak ne. A vysvětli proč.
Napište mi z tohoto úkolu alespoň 3 body, ke kterým máte jakoukoliv připomínku (důležitost, načasování ….)


2.týden:
Měli jste se zamyslet nad tím, jaký bude mít podle vás tato momentální situace dopad na naši společnost, soukromé firmy, malé podniky či celý stát? Kdy si myslíš, že se celá situace uklidní a běžný život se vrátí do normálu?? Rozepiš se pár větami alespoň na jednu z těch otázek!!!


3.týden:
Vašim úkolem na minulý týden bylo se zaměřit na problematiku přijímacích zkoušek a maturit. Zjistit kdo o této věci jedná, co je v řešení, jaké jsou návrhy, možnosti. Opět se trochu rozepište.


Prosím neposílejte mi pouze překopírované články z internetu. Ve všech úkolech po vás chci nějakou myšlenku, váš osobní pohled na danou situaci. Takže zapojte hlavičku, zaměřte se na kvalitu, ne na kvantitu a budu se těšit na vaše osobní pohledy a názory 

 

Učivo na týden od 30. března do 3. dubna

V posledních dnech se dost řeší téma deváťáci, maturanti, přijímačky, maturity atd…..
Vašim úkolem na tento týden bude se zaměřit na tuto problematiku. Zjistěte, kdo o této věci jedná, co je v řešení, jaké jsou návrhy, možnosti. Jelikož se to bohužel týká každého z vás, tak se zamyslete nad tím, jak by se tato situace mohla vyřešit. Jaké z navrhovaných možností vám přijde nejlepší a proč? Nebo máte nějaký svůj originální nápad?

 

Učivo na týden od 23. do 27. března

Sami se zamyslete nad tím, jaký bude mít podle vás tato momentální situace dopad na naši společnost, soukromé firmy, malé podniky či celý stát? Kdy si myslíš, že se celá situace uklidní a běžný život se vrátí do normálu??
Napiš si do sešitu svůj názor a pak se na stejné otázky zeptej alespoň 3 různých lidí (samozřejmě ve vší bezpečnosti a v rámci karantény – po telefonu, emailu, sms … )

 

Učivo na týden od 16. do 20. března

Zůstaneme u aktuálního světového tématu č.1 – Koronavirus
Vaším úkolem bude dohledat a vypsat nejzásadnější kroky, nařízení a opatření vlády České republiky ode dne, kdy byl potvrzen první případ nákazy tímto virem na našem území.
Zamysli se a napiš, která opatření podle tebe měla význam a které naopak ne. Vysvětli proč.