Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Pro žáky > Druhý stupeň > Partyková Pavla > Matematika 6. A a 6. B

Matematika 6. A a 6. B



Konec školního roku

Dobrý den,

 

tento týden je poslední před prázdninami, kdy si ještě něco málo udělejte. Vezměte to jako opakování. Projděte si stručně, co jste se vlastně za dobu karantény doma naučili. Vyberte 8 příkladů, které znovu bez nahlédnutí do sešitu narýsujete. Ověříte tím tak, co si pamatujete. Pak mi to pošlete, kdybyste ještě měli dotazy, neváhejte se ptát! A napište, jak Vám to šlo.

 

Děkuji ještě jednou všem, co se mi pravidelně ozývali! Přeji Vám krásné a pohodové prázdniny a budu se těšit v září, kdy ještě všechno spolu zopakujeme. Odpočiňte si!

 

Partyková

 

Učivo na týden od 8. června


Dobrý den,

posílám další úkoly. Projděte si strany 116- 119 z geometrie. Jen na straně 119 můžete skončit už u cvičení 11. 
Pošlete mi prosím vypracované cvičení v sešitě a pro pomoc si pusťte toto video. 
 
 
Ještě přikládám pracovní list, vytiskněte si ho a vyplňte. 
Kdybyste měli dotazy, neváhejte se zeptat.
 
Hezký den
 
Partyková

 

Učivo na týden od 1. června

Dobrý den,

tento týden začneme novou látku a tou je geometrie prostoru. Už nemáme 2 rozměry, tedy 2D, ale 3 rozměry, tedy 3D. Nejprve si připomeňte rýsování krychle a kvádru. K tomu poslouží toto video. https://www.youtube.com/watch?v=bVCvmYGL2BQ. Přesně jako ve videu, vezměte čtverečkovaný papír a narýsujte alespoň 4 krychle a 4 kvádry, ať to dostanete do ruky. Poté alespoň 4 krychle a kvádry na normální čistý papír, nezapomeňte na sklon 45° u bočních stěn! Dejte si u rýsování opravdu záležet, ať to vypadá! :)

Projděte si učebnici geometrie od strany 110 do 115, vypište si poznámky a vypracujte úkoly. Kdo by ještě trochu tápal, může využít toto video. https://www.youtube.com/watch?v=lOoriAMg4rk 
Podle stranách 114, 115 si narýsujte síť krychle a kvádru a vystřihněte je a složte.

Svoji práci v sešitě mi opět vyfoťte a posílejte do čtvrtka.

Děkuji za spolupráci a ať to jde :)

 

Učivo na týden od 25. května

Dobrý den,

 
Tento týden ještě dokončíme trojúhelník.
Učebnice geometrie strany 108/5,1,2,3,4,5,6,7,8,   
                                                 109/všechna cvičení
 
Dále přikládám ofocené strany pracovního sešitu - ty k opalování prosím také vytiskněte a vypracujte.
 
Děkuji za spolupráci!
 
Pavla Partyková

 

Učivo na týden od 18. května

Dobrý den,

 
tento týden si v učebnici geometrie prosím projděte strany 101-105 a udělejte si cvičení na daných stranách. Sami si pak narýsujte 4 libovolné trojúhelníky a opište a vepište jim kružnici. Svoji práci mi pak vyfoťte, děkuji.
Pro ty, kdo se trápili s kružnicí opsanou a vepsanou, ještě přikládám výuková videa z YouTube. 
 
 
Chválím ty, co se s tím minulý týden poprali.
 
Přeji hezké dny a hodně zdraví
 
Partyková

 

Učivo na týden od 11. května

Dobrý den, 

prosím o poslání ofocených úkolů z minulého týdne. Tento týden si prostudujte strany 98 - 100 z učebnice geometrie. Vypočítejte si všechny příklady, které nejsou označeny hvězdičkou. 
Kdybyste měli dotazy, pište. 
 
Hezké dny 
Partyková 

 

Učivo na týden od 4. května

Milí studenti,

tento týden si vyplňte prosím tyto dva pracovní listy.

http://www.1zslovosice.cz/files/documents/48/15/procv_10.6_3%20trojúhelník.pdf

http://www.1zslovosice.cz/files/documents/48/15/procv_10.2%20trojúhelník.pdf

 

Dále si projeďte letmo učebnici aritmetiky od začátku roku a z každé kapitoly si zkuste jedno cvičení. Vyberte 3 témata, které vám jsou nejhůře a moc si nevzpomínáte, jak jste je počítali. Připomeňte si je a spočítejte ke každému z těch 3 nelehkých témat aspoň 4 příklady.

Napište, jak vám to šlo a vyfoťte mi své práce

Krásné dny

Pavla Partyková

 

Učivo na týden od 27. dubna

Dobrý den,
 
děkuji, že zasíláte úkoly. Jsem ráda, že většině rozumíte a zvládáte. Tento týden se naučíte, co je to výška v trojúhelníku, jak jí rýsovat a poznat.
V učebnici geometrie si prosím přečtěte a vypracujte strany 94 - 97. Zde pro pomoc posílám 2 videa, kde je postup konstrukce výšek podrobněji popsaný.
 

https://www.youtube.com/watch?v=YOpMLHzq26I  

https://www.youtube.com/watch?v=Fy4EVwVcOBA 

 

S případnými dotazy se neváhejte ozvat

Hezké dny 

Pavla Partyková

 

Učivo na týden od 20. do 24. dubna

Učebnice geometrie str 89/5,6,  str 90, 91, 92, 93                
Zkuste pročíst a vypracovat úkoly. Kdybyste měli dotazy, ozvěte se.
Děkuji za spolupráci a poprosím poslat opět do čtvrteční půlnoci.


Hezké dny přeje
Pavla Partyková

 

Učivo na týden od 14. dubna

Dobrý den,
děkuji, že jste až na výjimky odpověděli a hezky pracujete, moc chválím. Po Velikonočním pondělí prosím pokračujte v učebnici geometrie stranami 85,86,87 a 88. Udělejte z nich výpisky a zadané úkoly.
Narýsujte 5 libovolných trojúhelníků a určete, zda jsou ostroúhlé, pravoúhlé nebo tupoúhlé.
Vypracované příklady mi ofoťte a pošlete tentokrát do neděle do půlnoci.

Děkuji Vám za snahu a píli, mějte se krásně
Pavla Partyková

 

Učivo na týden od 6. dubna

Dobrý den,
Jelikož jsou od čtvrtka prázdniny, trochu toho zadávám méně.
Tento týden probereme v 6. ročníku novou látku, i když je to vlastně opakování z 4. ročníku a to jsou trojúhelníky a jejich geometrická konstrukce.

Pročtěte si strany 83 a 84 z učebnice geometrie. Udělejte si pečlivé a důkladné zápisky a všechny cvičení, která na těchto 2 stranách jsou.
Vyfoťte a pošlete mi opět do čtvrteční půlnoci, co jste vypracovali.

Poslední věc k připomenutí rýsování trojúhelníku, pusťte si toto video https://youtu.be/JAvxjUNdvFk 

A poté podle návodu, zkuste narýsovat, trojúhelníky o straně
a) 3cm, 4cm a 5cm
b) 11cm, 2cm, 5cm
c) 4cm, 8cm, 10cm

Konstrukce i s náčrtkem mi také přiložte do mailu.

Napište, jak to šlo a ptejte se, jestli budete potřebovat.
Děti, až budete posílat svoje práce nezapomeňte se podepsat, někdy to z adresy opravdu není dobře poznat, kdo úkol poslal. Děkuji

Přeji krásné Velikonoce
Pavla Partyková

 

P.S. Skoro přes třetinu žáků, hlavně z 6B mi neodeslalo zadanou práci v řádném termínu (tedy vůbec). Nebudu to sice špatně známkovat, ale mínusy si k sobě psát budu, na rozdíl od plusů, které získali ti, co mi práce poslali. Nepočítejte prosím, že jestli budete neaktivní i nadále, že se za normálního školního provozu bude brát ohled na to, že jste pozadu a nebudu příliš ochotna přilepšit známky, když ani neodpovíte. Vykomunikovat se dá vše, ale bez toho to jde těžko. Berte to jako první mírné napomenutí. :)

 

Učivo na týden od 30. března do 3. dubna

Dobrý den,
 
doufám, že vše zvládáte v mezích daných možnostech. Tento týden by bylo potřeba zapracovat na geometrii, přesněji osové souměrnosti.
Osovou souměrnost jsme též probrali, kdo by však zapomněl, doporučuji toto video, kde je to vysvětlené. 
 
 
Prosím vytiskněte a vypracujte tyto dva pracovní listy, je tam i řešení, můžete to dětem zkontrolovat. 
 
Další úkoly učebnice geometrie:
76/6
Přepsat do sešitu tabulky s definicemi na str 77,78.
Str. 78 překládání obrazců... Vystřihněte obrazce a přeložte.. zjistěte, jestli jsou osově souměrné.
79/2, 80/7
 
To je na tento týden vše, jen Vás poprosím pošlete mi do čtvrteční půlnoci vyfocené ty dva vypracované pracovní  listy na mailovou adresu pavla.partykova@zsvrsovicka.cz , abych měla přehled, že děti pracují a mohla jsem si aktivitu zapsat. Později se tak bude přihlížet ke známce. Děkuji za spolupráci a kdybyste měli nějaké dotazy, neváhejte se na mě obracet.
 
Pavla Partyková

 

Učivo na týden od 23. do 27. března

Pokračujete v desetinných číslech.
Jestli Vás mohu poprosit,  dohlédněte na děti, ať umí ručičkové hodiny. Je to potřeba pro další práci a myslím že také základní znalost.
 
Učebnice aritmetiky 
109/2,3
113/12,13
115/1,3
117/1,2,3,4
116/7,8,9
 
Dále opakování zadání rovnic. Proveďte základní povolené úpravy rovnic( lomítko)  a vyjádřete neznámou.
 
2x -43=1
 
x+39=709
 
x + 470 = 1261
 
x -35 = 176

 

Učivo na týden od 16. do 20. března

Téma: Opakování desetinných čísel a jeho operace. (Vše jsme v hodinách již probírali, vše by měly děti znát. Pokud byste i přesto měli problém s učivem, podívejte se prosím na matematika.cz nebo realisticky. cz nebo se na mě obraťte mailem.)

Zadání vypracovat do školního sešitu, kontrola namátkou, až bude vše v normálu.
 
Otázky:
Jak vypadá desetinné číslo? Napiš 3 příklady desetinného čísla.
Jaký je rozdíl desetinného čísla od přirozeného? Kdy se v životě například setkáváme s desetinnými čísly?
 
učebnice aritmetiky 78/4,5,6,7,8,9,10
                                    84/3,4,5
                                    85/6,8
Zopakujte si názvosloví menšenec, menšitel....součin, dělenec...
 
učebnice aritmetiky 86/B1 3,4,5, /B2 1,2
                                    88/1,2,3
                                    109/2,3
                                    113/12
 
Děkuji za spolupráci a v případě dotazů pište na pavla.partykova@zsvrsovicka.cz