Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Pro žáky > Druhý stupeň > Pavlová Andrea > Anglický jazyk 9. A

Anglický jazyk 9. A



Učivo na týden od 8. června

9.A Pr,Aj 12.docx.pdf

 

Učivo na týden od 1. června

9.A Pr,Aj 11.docx.pdf

 

Učivo na týden od 25. května

9.A Pr,Aj 10.docx.pdf

 

Učivo na týden od 18. května

9.A Pr,Aj 9.docx.pdf

 

Učivo na týden od 11. května

9.A Pr,Aj 8.docx.pdf

 

Učivo na týden od 4. května

Pozor na známky, napiš projekt, jak už to známe, na téma My work experinces, my dreaming job, what I think it will be my future job in reality do 7.května. Na A4 ilustrace, Lucián klidně může veršovat.
Opět příští týden napíši správná řešení a to pro cv. 1 (1-3), cv.2a,b, cv.3, zde jsou: 

cv. 1,1 – Rose fired from the gun.
2- Because only her fingerprints were on the gun.
3- Because on the gun should be more fingerprintsn than only her, like the fingerprints of the stage manager, who always puts the bullets in the gun. Why they weren´t on the gun?
Cv.2a – Picture one is the theatre scene with actors nd director. Picture two is the inspector, constable, director and stage manager showing how he puts the bullets in the gun.
Cv. 2b –the stage – scéna, the curtain – opona, the audience – publikum, the cast – obsazenstvo, the gun – zbraň, a bullet – náboj
Cv.2c – On the first picture Rose shot George, it´s the end of play. On the second picture stage manager shows how he puts the bullets in the gun.
cv.3 – 1- director, 2- Fiona May(Rose), 3- The stage manager, 4- John Russell(George), 5- director, 6- Fiona May(Rose), 7- stage manager, 8- Ursula Twain (Martina), 9- John Russell(George), 10- Ursula Twain (Martina).
Zbytek cvičení nezapomeňte dodělat také!


CULTURE str. 52 Teenagers and money (Náctiletí a peníze) – přečtěte si, pomůže vám k inspiraci do projektu a vypracujte cv.1

– která z uvedených témat jsou v textu?, cv.2 – jsou věty TRU, FALSE (opravit), DOESN´T IT SAY, cv.3a – poslech https://elt.oup.com/student/project/level5/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs (page 52 exercise 3a), doplňte tabulku kdy teenagers mluví o jejich pracovních zkušenostech, cv.3b – jak se cítí se svými zkušenostmi, cv.3c – kteří z nich mluvili o následujících větách.


Opět pošlu některá cvičení vypracována pro kontrolu a pozor blíží se Revision 4, někteří dosud neposlali Revision3 (to není dobré!).

 

Učivo na týden od 27. dubna

9.A Pr,Aj 5.docx.pdf

 

Učivo na týden od 20. dubna

Aj – Pořád od některých nemá Revision 3

Učebnice str. 48 cv.3 listening (poslech najdete na následující web stránce

https://elt.oup.com/student/project/level5/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs 

Pusťte si poslech a vypracujte 3abc a cv.4a. Ke každému poslechu patří 2 obrázky ze cv3B, odpověz na otázky cv3C a udělej tabulku do cv4A, kdy zde budou čtyři dialogy s tím, že první pozor už je hotov.

GRAMATIKA
Evryday english: asking permission (žádost o povolení) při použití Can I/Could I and asking someone to do something (poprosím někoho, aby něco pro mě udělal) Would you mind/ Do you think you could/ Is it all right if.

Ve cvičení 7 str.48 máš na výběr ze 4 možných situací. Napiš dialog, jak by mohl probíhat právě s využitím gramatiky jestli něco můžeš nebo nemůžeš a zda by pro tebe nebo ty pro někoho mohls něco udělat, vyber si jednu za čtyř nabídek.
Vše vypracovat do sešitu, jak měl být poslech cv.4str.48 správně napíši příští týden a vy si to do sešitu opravíte červeně.

Podívej se na str.50-51 jen přehlédni a vypiš si slovíčka, která neznáš, ty si přelož. Pokud si s nějakým nevíš rady, pošli na můj email.

 

Opět budu ve škole 21.,22.,23.4 od 10-14:00 prosím kdo má zájem vyzvednout si pracovní sešit. Dejte prosím vědět předem, ať vím, že dorazíte.

 

Učivo na období od 6. do 17. dubna
Nezapomeňte mi na email posílat odpovědi na Revision 3 do 3.4.

Učebnice str. 46 cv. 2a,b tvorba profesí spojováním slov. Vypracuj do sešitu cv. 2b. Dále si přečti cv.3 a vypracuj odpovědi na otázky cv. 3a,b do sešitu. Pak vypracuj cv.4 pouze přiřazuj neopisuj, máš přiřadit věty (mohou patřit i k více profesím) k popisům profesí ze cv.3.

 

Gramatika GERUNDS = gerundium

Jak se gerundium tvoří?

Tvoření gerundia je snadné: od všech sloves se tvoří pomocí koncovky -ING (sitting, going, being, smelling, opening atd.). I když se jedná o koncovku -ING, nejde o průběhový čas, nemá s ním nic společného. Lze ho tedy vytvořit i od sloves, u kterých průběhový čas běžně nevytváříme (seeing, hearing, being, believing, considering apod.) Záporné gerundium se tvoří přidáním záporné částice 'not' před gerundium (not going, not seeing).

Jak se gerundium používá?

Zjednodušeně lze říci, že gerundium používáme v těchto případech:

Jako podmět věty : Skiing is fun. - skiing zde slouží jako podmět věty, není to podstatné jméno, ale gerundium.

Jako předmět věty: I like skiing. - skiing zde slouží jako předmět věty, předmět slovesa LIKE (v americké angličtině se se slovesem LIKE, LOVE, HATE používá spíše infinitiv s TO: I like to ski.)

Za předložkou: I'm not interested in skiing. - skiing zde slouží jako předmět předložky IN.

After leaving university, he went to work in India for a year.

Za některými slovesy: U některých sloves se používá gerundium, u jiných zase infinitiv. Podívejme se př. Jednoho z nich: You must avoid spending too much time in the sun. - vyhnout se (čemu)

I really miss going out with my friends. - stýskat se po něčem

We have to continue working / to work on it. – pokračovat

like shopping. - baví mě to

remember calling him yesterday. - vzpomínám si, že jsem mu včera volal. (teď si vzpomínám, že se něco stalo)/remembered to call him yesterday. - včera jsem si vzpomněl, abych mu zavolal (nezapomněl jsem na to, vzpomněl jsem si, a tak jsem mu zavolal)

 

Vypracuj cv.7 str.47 do sešitu a ke každé uvedené charakteristice připiš tři profese co se k tomu podle tebe hodí, např. interesting professions are teaching , etc.

Doplň předložky do cv.1 str.48 u frázových sloves: Frázová slovesa, v angličtině phrasal verbs nebo také multi-part verbs, jsou slovesa, která se skládají z více částí, více slov. I když se jedná o dvě nebo tři slova, pracujeme s takovým spojením jako s celkem, jako s jedním slovíčkem. Význam má takové sloveso často nezávislý na významu jednotlivých částí. Ty máme následující: come in  - vstoupit, vejít, come on  - pospíšit si, fall down  - spadnout, upadnout, get off  - vystoupit (např. z autobusu), get on  - nastoupit (do hromadného dopravního prostředku), get up  - vstávat (z postele), go on  - pokračovat, jít dále, grow up - vyrůstat, růst, look for  - hledat, look forward to  - těšit se na, look up - vyhledat (ve slovníku apod.), pick up - zvednout, sebrat, sbírat, put down  - položit, put on  - obléknout si (co), nasadit si (co), sit down  - posadit se, sednout si, stand up  - vstát, take off  - svléknout, sundat, try on  - vyzkoušet (oblečení), turn off  - vypnout, turn on  - zapnout, rozsvítit, wake up  - probudit se, probudit, wash up  - mýt nádobí, dělat nádobí, umývat nádobí.

 

Učivo na týden od 30. března do 3. dubna

Vypracujte a pošlete mi na email odpovědi na Revision 3 do konce týdne.
1) Odpověz cv.1a str.42.
2) Vytvoř věty cv.2 str.42.
3) Pouze doplň (nepřepisuj) cv.3 str.42.
4) Které členy do textu nepatří, napiš jen čísla cv.4 str. 42.
5) Věty v modrém rámečku přeložte ze cv.5a str.42. (musím to mít anglicky i česky).
6) True or false odpověz a oprav cv.2 str.41.
7) Napiš krátké povídání o supervulkánech, podobně jako na str. 34 (půl stránky A5).

 

Učivo na týden od 23. do 27. března
Pořád pokračuje příprava na Revision 3 str. 42, došlo k vypsání gramatiky tvorby otázek ve všech časech ze str. 45 cv.3a. Nyní procvičování do sešitu vypracovat cv.5a str. 45 (vytvořte otázky k informacím).
Vypracuj do sešitu cv.1abc str. 46, jedná se o slovníček povolání (JOBS), vypiš a připiš další, co znáš, napiš, jaké povolání bys rád dělal a jaké myslíš, že budeš dělat, navíc povolání, které rozhodně dělat nechceš.